Godmorron- logotyp.

När jag klev upp i dag så började jag direkt att fota logotyper som jag kom i kontakt med.

så här i efterhand så ser jag att jag missat vissa viktiga delar, men vi säger att jag aldrig tog på mig några kläder. Jag har ingen säng eller stol och bord heller. Ah det var svårt. Sen att jag lyckats få alla bilder suddiga är ju …ja me jag var ju lite trött. Jag slutade efter jag hällt mjölk i teet (så du inte tror att jag inte borstar tänderna).

Tänkt alla dessa logotyper har något suttit å klämt fram, skissat å ändrat å skissat, förkastat, tagit upp papperskorgen och dragit några varv till och så! Apple står alltid ut ur mängden och av de här logotyperna är det den enda som bara har en symbol och vi alla vet exakt vad det handlar om. Vilken tycker du bäst om? Är det nån du inte känner igen? Hur ser din logtyp morron ut?

länkar
33 logos i 33 minute

13 logos and brands without moving a muscle

ps. mjo min mobil har pajja så jag får använda en old och skruttig.

6 reaktioner på “Godmorron- logotyp.

  1. Intressant. Jag är lite förtjust i Willys, den är så himla enkel och ändå lite tjusig. Med risk för att avslöja min okunnighet om skönhetsvård och hygien: Vad är Nordic?

  2. ja jag gillar också Willys. Det känns som att den får mig att känna precis som det är tänkt att jag ska känna. Och då har man ju lyckats. Det är billigt, man blir glad för att det är billigt och ändå vet man att det kommer smaka/funka ok. Och jag gillar ju saker som funkar.

    Nordic är mitt handfat. Jag hade inte riktigt lagt märke till den loggan tidigare.

Kommentera

