Allt å inget

Fredag på trästocks

Fredag på trästocks, full späckat schema. Här är några av bandet vi såg. 

Of Monreal
Bandet kommer usa och är nåt i hEst-väg =) Jag har aldrig tidigare hört dom, men det var helt ok. Scenshowen var nåt som jag aldrig sett tidigare. Män i svart kroppsstrumpa och med kräftklo…ja jag vet inte nu när jag tänker efter så var det bara det jag minns inte direkt hur musiken lät. Dumt.

Marit Bergman
Ja, ni vet ju vem det är. Nästan alla som var på området var å trängdes vid hennes spelning. Hon är bra och hon är kanske ännu bättre live. Inte så mycket överraskningar förutom hennes klänning med en galet hög slits och ett halsband som jag längre trodde var ett hopskrynklat toapapper. Hela showen var energi ut i fingertopparna!

Glesbygd´n
Det blev lite kyligt och det kändes som höst men så gick vi till alternativa tältet. Där var det värme! Ett elvamannaband från ume som spelade reggae med jazz och ska- influenser. Mycke svängigt, texterna är på svenska och mellansnacket på norrlänska =) Dom spelade sist´låt´n

Svenska Akademien
Det sista vi ser på fredag kvällen är skånsk reggae. Publikhavet gungar i takt och det är så bra det kan bli.

Kommentera

