Allt å inget

på riktigt

Min första heltidslön – ever! Glad. Gladast. Nu ska utväxten färgas, btw så borde min utväxt inte kallas så längre den borde uppgraderas. Det är nästan så att de ljusa håret är i minoritet. Men i morron ska det väck. Det är massa annat som jag måste in handla…eller typ betala hyran.

På fredag är det pajala som gäller. Jag åker 06:46 från luletown. Det blir business för hela slanten, dock inte den klädstilen. Men självklart har vi klädkod : hel svart + rosa detaljer. En annan nyhet är att nu finns jag på riktigt.

Nu har jag dock ett småkaksrykte att leva upp till, därför inleddes kvällen med att baka ingefärskakor med choklad. I receptet står det Lägg degen på bakbordet och forma till en rulle som skärs i 35 skivor . Jag kan meddela att nån rulle blev det aldrig och antalet blev närmare 15 än 35.

Under lördagen tar jag på mig kalasbyxorna och bjuder upp till fest på björxx. Vi ses.

6 thoughts on “på riktigt”

  1. Ingefärskakorna var mums du borde ta med några på bussen ingefära botar nämligen åksjuka om du skulle bli det på bussen nu.
    Puss och kram

  2. Ingefärskakor låter ju inte toppen, men en heltidslön låter desto bättre!:)

    Ha det så kul i Pajala, och hoppas festen blir lyckad, även utan mig!;)

    Puss!

Kommentera

