Allt å inget

godis.

Tänk vad smaker kan få en å tänka på. Den här godisen drar mig  down to memorylane. Året är 1995. BeePee heter discot. Jag är 11 år. Har en sån här godis i munnen. En kille frågar om jag vill dansa. Trasslar in mig i persiennsnöret (vad gör jag där?). Det är klart jag vill dansa. Tryckare. Under hela dansen har jag en godis bumling under foten. Pinsamt. Allt är pinsamt. Så underbart.

Hjälp mig jag kommer inte ihåg vad godisen heter.
Den är söt utanpå och salt inuti.

Jag firar verkligen lördag idag. Köpte med mig Strawberry cola från willys. Jag var så nyfiken på hur den skulle smaka. Jag hade höga förväntningar. Jag gillar ju vanilla coke. Men det här. Aj aj aj. Ingen höjdare, var det nån som blev förvånad?

Om den serveras riktigt kall med is och sprit så kanske det funkar.

8 thoughts on “godis.”

  1. Det är sant att den smakar hallon. Men hallonmumrik är ett namn jag aldrig har hört tidigare. Men jag kan inte alls komma ihåg vad vi kallade den, allt godis hade ju namn!

  2. Vem är din godisexpert!? Jag har ingen aning vad dem heter.. men dom är goda iaf!
    Jordgubbscola låter väldigt äckligt. Cherry coke är ju äckligt, så jag kan ju gissa hur denna smakar. Vanilla coke är dock väldigt god!!!

Kommentera

