Allt å inget

hejja SWE!

Nu är det inte länge kvar till årets upplaga av eurovision song contest drar igång i Moscow!
Hon måste verkligen gå vidare annars blir det så tråkigt på lördag. Eller tråkigt ska jag inte ha, man har det inte roligare än man gör sig. Men det blir inte samma sak om inte Sverige är med i tävlingen.

Jag läser en krönika i SvD om denna utdragna orgasm. Och att man gör nyheter av ingenting och att det hela är uppförstorat nanting. Och skribenter får skriva spaltmeter om skiten. Och bla bla bla. Se där en till som fick skriva av sig lite tack vare ESC.

Men jag tillhör inte den falangen som ska klaga på nåt som är en rosa lek med glitter, visst det tar väldigt mycket utrymme i media. Men man kan ju välja vad man ska läsa. Och visst är det härligt med utdragna orgasmer?!

Så, nu ska jag bara jobba undan lite här vid skrivbordet och medan ska jag bestämma mig om det blir ett glas vin till tisdagsfesten eller om jag nöjer mej med en kopp te (i en rosa kopp med guldkant – inget annat).

Vilken falang tillhör du?

Och jag kom på en annan sak som är bra – jobbtillfällen. Förstååå hur mycket jobb det genererar och i dessa gråa tider är det väl bara att tacka och ta emot. Så Harry Hamster på SvD – du har fel.

—-

Här kommer min lista över de som jag tror går vidare till final :

Belgien
Vitryssland
Sverige
Armenien
Turkiet
Island
Finland
Portugal
Malta
Bosnien Herzegovina

OCH.
 Sverige gick vidare! Klackarna i taket på lördag.

Kommentera

