förr i världen.

litencammeochcia

Då och där var det enda som betydde nåt hur många spigg kommer vi fånga i dag och hur många hade överlevt i från dagen innan? Vems my little ponny luktade godast? Precis när det här fotot togs hade vi stigit upp tidigt, våfflat håret och åkt i väg till stället där vi skulle ha dansföreställning. Vi fick ha riktiga ballerina-dräkter med sånt där rynk framtill. Och kjolarna, så glansiga dom var! Ju mer jag kollar på bilden ju mer kan jag känna känslan som jag hade då. Fnittriga och galet uppspelta smög vi omkring och undersökte alla vrår bakom scenen. Det var lite otroligt att vi faktiskt infann oss på scenen i tid. Strålkastarna tändes och musiken gick igång. Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill….

Pratade med Camilla (eller Camme som hon hette på bilden) på telefon tidigare i dag. Alltid när jag pratar med henne får jag lust att dra fram alla legoknoppar  &  alla barbie dockor, ta håven och springar ner till älven och fånga spigg, sitta i ett träd och bara va.

Kommentera

