dagen efter.

ah lite missnöjd över att jag missade melodifestivalens första deltävling. Men jag var ute på galej, mycket trevligt var det också. Kul blandning av folk från boden och folk som tror att norrlänningar är apor som man kan peka på.

Howeverrr…så hade jag tänkt se reprisen (den gamla hederliga reprisen på tv) det visade sig att den började 9.45 vilken var lite väl tidigt för min smak. Jag har försökt hitta deltävlingen på svt play, till min besvikelse så finns den inte upplagd än!?!

Jag har sett de fyra bidragen som inte gick vidare och jag förstår varför de åkte ut. Jag älskar att bidragen är dåliga för då får jag såga dem =) Så nu kör vi:

Öppningsnumret
+

nån konstig korsning mellan lady lovely locks och lady gaga.

Bidrag nr.2 Jenny Silver – A place to stay:
Tanken är god men hennes röst är så sjukt slätstruken,
hon lider också av nåt slags lady gaga syndorm.

Bidrag nr.3 Linda Pritchard . You’re making me hot-hot-hot
Det regnar guld men jag sitter mest å funderar över hur mycket
man som koreograf kan sno innan det känns löjligt!

Bidrag nr.5 Anders Ekborg – The saviour
Nån jävla ordning får det väl ändå vara! Det här är så dåligt på alla plan , scenshowen är så katastrofalt dålig att jag kräks i min egen mun. Och det som kommer ut Ekborgs mun är inte bättre – en spya pizzaballad.

Bidrag nr.7 Frispråkarn – Singel
Jag förstår varför han är singel. Han envisas om att kalla det hiphop,
jag vill kalla det bajskorv.

Det känns så härligt upplyftande att såga folk vid fotknölarna. Jag hoppas att bidragen som gick vidare var bättre…
Såg du festivalen i går? vad tyckte du, gick rätt bidrag vidare?

7 thoughts on “dagen efter.

  1. jasså? jag älskade människohamn. den var min absoluta favorit! hårresande rakt igenom och jag kunde inte lägga ifrån mig boken. synd att du inte gillade den hjärtat, men du, pröva theorin. han är kuuuuuslig=)

  2. Jag hejjade på Linda Pritchard, det var en fartig och dansant låt. Så ska dom vara! Hon kan sjunga och dansa! Guldregnet älskade jag!😉

    Frispråkarn var ett stort skämt. Jag satt och skruvade på mig i soffan på jobbet. USCH.

    Jenny Silver var inte så kul. Hon kopierade kostymen och guldhandsken från beyonce. Ajabaja.

    Måste erkänna att jag nynnar på Olas låt…

Kommentera

