på spaning i aerobicsalen

Jag brukar gå på ett pass som kallas stripaerobic. Det låter värre än vad det är. Vi dansar med varsin stol. Men sist jag var där var det fan värre. Det är nåt visst med en medelålders man som sätter sig längst ut på stolen, tårna i marken, händerna på knäna och svankar. Då kittlar det till lite extra i dosan. Eller. Helt. Tvärtom.

Jag vet inte om han tänkte röv, det såg nästan inte ut så. Jag ville krypa in i hans huvud å höra vad han tänkte. Han var ganska koncentrerad och jag kunde inte sluta titta. För visst är det bra att träna kondition och styrka men det är lika viktigt att skratta eller iaf le inombords.

One thought on “på spaning i aerobicsalen

Kommentera

