ovilja

Visst vill man vakna upp i sina blårutiga sängkläder och känna sig så där fräsch och krisp. Tänka att åh vilken härlig dag. Solen dansar i rummet och man liksom hoppar ur sängen.

I stället vaknar jag lite för sent känner mig helt klibbig och inte alls så där fräschör. Huvudet känns snett och huden är helt skrynklig eftersom jag sovit inlindad i täcket som en kåldolme. Armen har domnat bort och jag har halverts ont i huvudet.

Jag tänker att jag måste kliva upp och göra nåt vettigt av den här dagen. Samtidigt tänker jag att jag är vuxen och kan välja att ligga kvar i sängen precis hur länge jag vill. Mellan dessa två läger slits jag tills jag kollar på klockan och inser att allt är för sent.

Molnen mörknar och det fladdrar oroväckande mycket i grannens parasoll. Det är storm och snart börjar det väl regna också.

Att ligga kvar vore det uppenbara. Men jag valde det sämsta, att sätta mig vid datorn och skriva nåt kackigt.

Vänta nu var det Valborg igår? Somnade jag i potatiskorgen medan min sambo smidde planer om att öppna en potatisrestaurang?

2 thoughts on “ovilja

  1. Alltså potatisrestaurang verkar intressant. Lite motvind när det blåser GI-vindar bara. Jag har en gång beställt in en rätt, som jag nu glömt namnet på, som faktiskt visade sig vara potatis med potatis.

Kommentera

