Skara

För några helger sedan så hälsade jag på min barndomsvän Jennichen som bor och pluggar i Skara (men hon har just blivit klar och håller på att flytta). Supersöt stad, och riktigt riktigt gammal. Vi kollade in kyrkan och jag blir nästan lite småreligiös när jag kliver in i en sådan gammal byggnad. Jag hävdar att Skara domkyrka är Sveriges äldsta, det verkar inte vara nån som kan svara på om den verkligen är äldst så då kan jag lika gärna hävda det tills motsatsen bevisas. Oj det där var bara en parentes.

Helgen var långtrevlig. Inget uppjagat surr utan i skara tar men det lugnt. Vi käkade god mat, gick ut på krogen (vi gick på alla två ställen), kollade in veterinärmuseet, lyckades hyra en bra film och så satt vi i kvällssolen och surrade om vår tid som sommarpratare på lokalradion. Ja, du hörde rätt – radiopratare, när vi inte pratade jävligt långsamt så fnittrade vi sönder hela sändningar. Jennichen hävdade att hon hade kvar kassettbanden med radiosändningarna men de ska vi spara tills någon fyller 30. Då ska vi framkalla kassettbanden, agitera 1 minut var femte minut eller hur det nu var man gjorde för att lyssna på de där magnetbanden.

Det var galet varmt hela den långtrevlig helgen!

Skara domkyrka är Sveriges äldsta, bevisa motsatsen om du kan.

Det finns galet mycket söta hus i Skara. Jennichen har paxat detta hus,
hon tar med sig det nu när hon flyttar.

Ett fik. Allt var prickigt, blommigt, randigt, rutigt osv.

En glad gris på veterinärmuseet.

Dubbelkalva

schnell. schnell.

dubbelkulting.

3 thoughts on “Skara

  1. Skara är säkert ett jättemysigt ställe, men inte visste jag att dom hade Auswischtz för grisar och kor där?? Lite läbbigt… : )

Kommentera

