konsten att åka tåg

Min tanke var att sätta mig på det där nattåget. Sluta ögonen för att några timmar senare slå upp ögonen och helt magiskt vara i hemlandet. Så enkelt och smärtfritt. Tyvärr var vägen till det där tåget ganska krånglig. Det började med att jag tydligen skulle dricka ganska mycket rosé.

16.48
Jag vet inte vem jag ska tacka för dessa fina tunnlar under spåret i Linköping. Tack för det avlånga avloppet. Resorben lämnade min kropp som om den aldrig var meningen att drickas. Kramade min älskade hejdå. Jag hade förmodligen inte tagit mig till tåget överhuvudtaget om inte Emil hade hjälpt mig!

18.45
Snart sthlmcentral. Ungjävlarna skriker och skrattar på danska. En dag ska de också växa upp och sitta bakfulla och jävliga på ett trångt tåg och då ska minsann mina ungjävlar skrika lika högt i deras öron.

20.00
Midda (frukost). Mackan stannar. Tjoho! Jag har fantisera om en vaniljmunk hela vägen till sthlm. Jag älskar Sverige, det finns alltid en krämbulle runt hörnet. Jag kletar i mig krämbullan och mår ändå rätt hyffsat.

20.12
Tåget rullar mot The Norrland. Jag tänker att nu jävlar ska här sovas. Det händer aldrig. Det är kolsvart, det guppar och skumpar på. Det enda som var magiskt med den här tågresan var hur magiskt bakfull jag var. Och jag lovar mig själv att aldrig  dricka….så mycket innan jag ska ut å resa.

07.06
Tåget stannar i Bastuträsk.

4 thoughts on “konsten att åka tåg

  1. Pingback: Dagen före dagen efter. « So Cissi

Kommentera

