peace and love del2

Festivaltvagning
Jag vaknar upp med känslan av att svettdöden flåsar mig i nacken. Kastar mig ut på gräsmattan (ja vi bodde på den fina campen med grönt gräs mellan tälten) ligger som ett kryss och andas. Det krävs både styrka, balans och vilja för att ta mig upp ur gräset och övertyga övriga tältkamrater att följa med å duscha.

Vi börja promenaden mot duscharna, eller rättare sagt ryktet om en dusch. Sen ser vi folket som står i kön, den långa kön som går riktigt riktigt långsamt framåt. Eller går den ens framåt?

Vi får veta att varmvattnet är slut men äh skitsamma jag måste blöta upp mig. Stämningen inne på damernas är tryckt, bakfull och svettig. Tystnaden är total och vissa krånglar av sig kläderna bakom handduken så ingen ska se, vad det nu är de vill gömma. Det är sjukt varmt och jag slänger av mig kläderna och vill helst stå som en kryss mitt i rummet men jag rättar in mig i ledet av svettiga kroppar. Här går det om möjligt ännu långsammare.

Äntligen vatten över mitt huvud. Jag försöker lätta upp stämningen i duschen. Iiiihaa va kallt hehehe =) Jag möts av en massiv tystnad och inte ens en blick. Hepp.

Innan vi knölat på oss kläderna igen och försökt göra oss lite söta så är vi svettiga igen. Gah. Den där loopen kunde ha pågått hela dagen. Men vi valde att kliva ut ur ångestrummet.

När vi återvänder till tältet så möts vi av en uttråkad själ. Hur lång tid kan det ta att duscha? Sedan får vi veta att det var mycket trevligare stämning på andra sidan väggen. På herrarnas kunde man tydligen skämta om lite vad som helst.

Mitt måtto är: ”Tjejerna är bäst”, men i det här fallet vettefan.

Någorlunda fräscha och färgmatchade

Det bästa med festival är att alla är typ lika lortiga.

Kommentera

