oförskämt

Jag har haft en oförskämt fin helg. Halvdag i fredags, en liten shoppingrunda på stan (tvål & 2 stekpannor), packa ihop lite pinaler för att sedan dra iväg med emil till Rimforsa Strand. Vi irrade runt i Rimforsa en stund innan vi hittade rätt till den stora konferensgården som vi skulle spendera en natt på. Hela Rimforsa är som en liten idyll. På vägen till gården stannade emil till och sa hör du? Ja, jag hör, ingentinget. Helt tyst mitt på gatan. Magiskt.

Grillbuffén var uppdukad när vi kom fram. Vi satt ute och myste och lyssnade på lagom bra underhållning. Efter middan gick vi en promenad i tystnaden. Tyvärr blev promenaden lite kortare än jag hade tänkt eftersom min snigelfobi har tilltagit här nere i södern. Det ser ut som en pinne men det är ingen pinne.

Lakanen var sträckta och rummet var helt bäckmörkt, det var längesedan det var tyst och mörkt. Frukosten var underbar och vi tittade ut över vattnet och slöläste lite i dn:s kulturdel. Ah!

Finhelgen slutade inte där. På lördag fick vi finbesök och bjöd på 3-rätters, jag bakade min första Key Lime pie ever. Jag tror jag fick godkänt av ex-kocken =) Vi spelade skissa&gissa och förbryllade oss över röv te som verkar finnas i naturen enligt emil?!!!?

Söndagen var inte så ångestfylld som den brukar vara när jag vaknar för sent. Frukost vid halv ett, läsa boken, träna kroppen och det hela avslutades med en bra film. Moon kan jag verkligen rekommendera.

Tack för en fin helg. Klappklapp!

Posted in

4 thoughts on “oförskämt

  1. Vuxenpoäng i mängd. Dock minus för att du lät snigelskräcken hindra er promenad.
    Det är väl inte Björnes Snigel som spökar?

Kommentera

