Min kudde.

I morse trodde jag att min kudde var ett viktigt bevismaterial i en brottsutredning. Lika mycket som jag visste att det var min kudde så visste jag att den var bevismaterial.

Vi simmade i djupt vatten och nån höll på att drunkna. Det var grävskopor och flygplan. Jord och lera. Blodet sprutade. Och min kudde var extremt viktigt i denna gåta. Antar att det var slutstenen.

Satte mig upp i sängen. Höll kudden i famnen och såg den åter ta sin vanliga form, en kudde som jag vilar mitt huvud på. Det kändes konstigt, nyss var den så viktig och nu var den bara tyg med något mjukt i.

Det kändes febrigt men det är mycket bättre så här än att drömma om att gå å handla mjölk på hemköp.

Jag hoppas att jag kommer vara en flygande grishund, en spejande tax eller en förbryllande liten nyckelpiga i natt.

Vad drömmer du om?

One thought on “Min kudde.

  1. Intressant dröm det där. Den senaste tiden har jag inget minne från mina drömmar… Dock brukar Christoffer drömma om monster som jagar honom. Typ VARJE natt!!

Kommentera

