Något otäckt

Ibland känns det som att det är något otäckt som tittar ner på en.

5 thoughts on “Något otäckt

  1. Hu! Det skulle vara roligt om han var självlysande när det börjar skymma…så där som en del skelett är som man kan hänga upp i fönstret på Halloween. Förresten så tycker jag att Míos förslag på en lite mustasch på Reinfeldt är lysande!

    • Bilden är tagen på Gotland. Tänk dig mitt i sommarvärmen, vi sitter på en bänk och tar det lugnt men det känns inte riktigt rätt. Vi lyfter blicken och möts av detta spektakel. Usch.

  2. Har varit med om värre, när jag för sådär 20 år sen gjorde lumpen och stod och ”vaktade” Drottningholms slott. Det var kväll och när jag tittade upp mot ett fönster i den kungliga familjens del av huset såg jag en stor skugga, någon hade ögonen på mig. Måste vara kungen. Varje gång jag tittade upp var skuggan kvar, under hela passet, så det gällde att stå snyggt och sköta sig. Jag blev avlöst och när jag kom tillbaka var det dag. Jag tittade upp mot fönstret och där stod – en Batmanfigur i naturlig storlek. Det var alltså Carl Philips rum.

Kommentera

