bristfälliga slickkunskaper

Min syster fyllde år förra veckan och jag var lite sent ute men att skicka min present. Skickade brevet en dagen innan hon fyllde år, lite optimistiskt med tanke på att landet är sjukt avlångt. Men jag tänkte att hon borde ha mitt brev i handen nån dag efter den stora dagen. Men icket!

Brevet verkade vara borttappat började misstänka att posten hade något personligt emot mig men hela fadäsen bottnar sig i mina bristfälliga slickkunskaper. Frimärket hade trillat av och nu måste syster lösa ut brevet. En offentlig ursäkt är på sin plats. Förlåt det ska aldrig hända igen. Jag lovar att öva upp mig till nästa gång.

Presenten blev upphypad men jag hoppas att hon gillade halsbandet  med en berlock som såg ut som ett litet garnnystan. Jag slängde även med en liten dikt, skriven enbart för detta tillfälle. Google hjälpte mig lite i mitt diktskrivande. Googlepoesi  –är det inte vackert så säg =)

Litet nystan
Ett paket som prasslar
50 gram
Bjuder på mer
Fakta och åsikter
Chillar, lyssnar på musik och stickar
Stjärna – ögonsten – bästa vän och sötnos!

One thought on “bristfälliga slickkunskaper

Kommentera

