jävla höstmys.

Det här ständiga jävla höstmysandet. Jag hinner fan inte. Allt de där tekopparna som ska drickas, och inte bara hävas, utan till hösten måste man ha en vacker pläd över knäna, en god bok i handen och en snäll katt i knäet. Jag har inget av det. De där höstpromenaderna som ska ske i solen, färgglada löv som faller och vipps kanske det blåser till och ooops jag tappa hatten. Så tokigt det kan bli. Men det gör inget för min välartade tax springer och hämtar mitt plommonstop.

Näe jag vet inte när jag ska hinna med höstmyset. Om jag har tur så blir det väl vinter snabbt så kan alla andra bli vinterdeppis. Då ska jag å min imaginära tax slå volter å räcka långnäsa till alla dysterkvistar.

2 thoughts on “jävla höstmys.

  1. Men vinter = jul, och då är det ju glögg och knäck och mysigt så inihelvete.
    Nä, strax efter tjugondaknut när det är kalt och trist inne, kallt ute, oändligt långt till norrlandsvåren, DÅ kan både du och din imaginära tax slå volter.

Kommentera

