knarrfritt.

Jo, nog längtar jag hem noh. Det är snart december och det knarrar inte under mina skor när jag är ute å går. Det känns dystert. Här är det skithöst tills det blir vår. Det är ständigt nån som duschar en med en blomspruta som J brukar säga. Hela Linköping är en stor brun grop, de gräver och gräver. Vad fan letar de efter? Afrikas stjärna? Jag vet var den är, enligt sägen åt min kära bror upp den någon gång under slutet av 70-talet. Så de kan sluta leta nu, tack.

Jag har inte sett min familj sedan i somras men om allt går enligt planerna så befinner jag mig på Norrländsk mark om en månad.

Riktig vinter.

Vinter i Linköping. Brun.

One thought on “knarrfritt.

Kommentera

