here bort å, byxajävel

I dag på jobbet har jag utfört en relativt tyst kamp mot mina kliande byxor. Vissa klagomål var tyvärr min kollega att stå ut med. Satan vad det kliade, inte bara så där små klia här å var, då och då. Näe det var över allt, hela tiden och det spred sig upp i skalpen, ner till armbågarna och ut i fingertopparna.

Det bar sig inte bättre än att jag var tvungen att klä av mig alla kläder. När jag kom hem.  Och så där ofint slita av sig kläderna och slänga byxorna hårt i golvet och skrika nu har du kliat mina ben för sista gången.

Hela incidenten kan ha att göra med att det råkade bli vinter och min hud är torrare än din mamma! Vad vet jag men hela utspelet kändes rätt och nu ska jag bränna byxorna på bål.

3 thoughts on “here bort å, byxajävel

  1. Tips från coachen!

    Min lilla mamma ringde i dag och sa att hon hade läst i min blogg. Hon påminde mig om att jag måste ju smörja in mig. För jag var så där torr när jag var liten också. Hon mindes när jag hade atropiska vinterfötter (något som vår läkare hittat på själv), det var som att gå på glödande kol.

    Jag försäkrade mamma om att jag nu hade smörjt in mig med babyolja. Så hon kunde andas ut….

    • Jojo, smörj skulle du ha😉
      Förresten hur gick det med byxbränningen? passade ni på att grilla pinnbröd över elden? Eller var det snabbrinnande elastabyxor, så att det blev mer som ett fyrverkeri?

  2. En arbetskompis berättade idag att hon fått tips på ett spa att hon skulle smörja in sina torra ben med sesamolja (helt vanlig, som man köper i mataffären). Hon tyckte att det funkade. Lite wokigt kanske, men om det funkar kanske det är ok.

Kommentera

