lider i det tysta.

Jag har tinnitus, det susar i skallen hela tiden. Och när det blir tyst omkring mig så märker jag det ännu mer. Har börjat förstå att det är lite därför jag blir trött när jag läser böcker. På senare tid har det blivit lite sämre och det är väl det som är hela hela grejen, det blir sämre och sämre lite grann hela tiden. Kanske borde ha nån svag havsmusik i bakgrunden när jag ska läsa, måste testa det. Det som är absolut värst är att jag får öronmigrän ibland, alla ljud blir extra höga och värst är det när jag själv pratar då är det som att det distar inne i skallen. Sjukt jobbigt. Så höj volymen annars får jag ont i öronen.

Hittat en fin artikel i Expressen:

Kommentera

