välta en ren?

Har kommit på att jag borde öva på att vara lite romantisk. Hur gör man? Och vad är skillnaden på att var lite gölli och romantisk?

Fick höra av en vän att jag är som en norrländsk karl som inte bangar på att välta en ren om det behövs. När behövs det? Vet inte riktigt hur jag ska tolka det här, är jag manhaftig…jag som knappt kan gå ut om det har regnat och det ligger mask på marken?

Men romantiskt alltså, vad gör man? Smörjer in sig i honung, badar i mjölk, strör rosenblad i sängen, steker äggen i en hjärtformad stekpanna?
Om ni har några förslag får ni gärna hjälpa mig!

Posted in

One thought on “välta en ren?

  1. Det är svårt det där med romantik. Det involverar ju en del gullighet. Men för mig är det romantiskt när nån (helst den man då själv är förtjust i) tänkt på en och köpt/gjort/förberett något personligt, visar att han/hon känner en och vet vad man gillar. Typ fixat ens favoritmat eller nåt annat man gillar. Extra fint blir det om det är helt oväntat och kanske lite ”out of charachter” typ som att Mange skulle baka eller pyssla nåt🙂. Men det här är ju bara så som jag ser det.

Kommentera

