fågellik

Dagens fågel: …färdigflugen

Varje morron går jag förbi detta fågellik. Den ligger mitt inne i stan. En del av mig känner Ha! där fick du för att du sitter å stör och bajsar. Men en annan del av mig vill gå och hem och snickra en kista och ge fågeln en anständig begravning. Fast mest känner jag att det är någon som inte gör sitt jobb. De som på sommaren jobbar med att kratta och rensa ogräs, vad gör de på vintern? Det känns äckligt när den ligger där å ruttnar, den börjar bli mer och mer uppfläkt.

One thought on “fågellik

Kommentera

