lämnar livet mitt i smeten.

Jag och Emil packar ihop livet mitt i stan för att flytta en liten snutt utanför Linköping. Okej det är bara max 10 minuters cykeltur från centrum men det känns långt bort eftersom vi bott ett stenkast från allt. Vi flyttar från 44 kvm till 72 kvm det känns helt otroligt. Ska jag få ett sovrum?! Är det sant. Ja det är det faktiskt och allt ska ske denna helg. Pang. Tjoff. Bom!

Lite flyttångest är det allt. Prylar ska rensas ut och slängas och allt annat ska ner i kartonger and shit. Men vi är ju tre som hjälps åt, fast just i dag så får Camilla ledigt eftersom hon fyller år. Bokhyllan har plockats ner och en svart sopsäck med crap har fyllts. Det känns som vi är på rätt spår iaf. Resan till 3 rok + balkong har just börjat.

Vi har ätit tårta och Camilla har virkat en stor mormorsruta. Ps. Jag har en ansiktsmask på mig (jag vet ordet är så förbryllande äckligt!) som luktar jordgubbe, ett bra sätt att skämma bort sig själv mitt i flyttstöket.

2 thoughts on “lämnar livet mitt i smeten.

  1. Grattis till nya lägenheten!! Äntligen ska ni får sträcka lite på benen osså kan fler än två åt gången komma och hälsa på. Tar med mig Christoffer nästa gång, kanske på inflyttningsfesten?!:)

  2. dessa maormorsrutor ska bli till en superstor filt (det är planen i alla fall) jag virkar i ett bomullsgarn som heter mandarin petit som finns i en massa härliga färger. (jag har valt riktiga färgexplotioner!)
    om du kikar in i min blogg idag så ser du ett annat mormorsruteprojekt, ett lite mindre där jag virkat i vanligt pärlgarn istället, duvet sådant man broderar med=)

    kram på dig

Kommentera

