ryck upp dig….

Allt är grått grått grått ute, deppigt och långsamt. Känslan kanske förstärks med en viss huvudvärk från gårdagens baskalas. Jag gör allt jag kan för att lura fram våren…ljusa upp håret, gå i vårjacka, cykla utan att hålla i styret och piffa till ett par skor. Letade fram favoritskorna, de var väldigt ihop knycklade och risiga. Håriga dessutom, nån verkar ha sovit på dem.

H&Ms 99 kronors-skor känns som att ha på sig sockiplast, hur skönt som helst.
De är helt klart välanvända  =)

Gnuggade upp dem lite och bytte ut skosnörena till rosa band.

Fortfarande lika slitna men lite gladare…

———————————

Funderade på om man skriver väl använda eller välanvända, innebörden är ju likadan men jag gav mig ut på google för att se om de hade svaret på min fråga. Det som först dyker upp när man googlar välanvända är någon tjej som försöker kränga sina använda trosor, välanvända trosor. Internet är verkligen fullt av intressanta svar, och min teori om att internet bara består av porr och katter verkar nästan vara sant.

2 thoughts on “ryck upp dig….

  1. Finfint! Rosa band kan göra vem som helst lycklig.

    Sen måste jag ju såklart kommentera ordvalet🙂
    Rent personligen så tycker jag ”väl använda” känns som att man använt dem mycket men att de fortfarande är igenkännbara och kan försvaras. Välanvända känns som ett annat ord för att ”jag använder dem fortfarande men vet att jag borde kasta dem=”.
    Så jo, jag skulle också beteckna dina skor som väl använda.🙂

  2. Kalasfint!🙂 Hur lyckades du få skorna så svarta igen? Jag har provat tvätta mina svarta tygskor, men de envisas med att se lika skitiga ut ändå.

Kommentera

