melodi grand prix 2011

Nu har jag tagit mig igenom alla låtar som är med och tävlar i semifinal #1 i Düsseldorf. Som vanligt är det mycket som är väldigt dåligt men nån låt här å var kanske var lite bättre. Det är ju mest själva stämningen som lockar mig att kolla. Panelen hissar och dissar alla får tycka till. Och jag gillar Thomas Lundins finlandssvenska och jag beundrar de som är insatta i tävlingen och han kan verkligen sin grej. Du kan också se alla bidragen till den första semifinalen, svtplay är bra skit.

Men nog om tävlingen. Nu till festen, jag har ju inte skrivit alls mycket om den svenska uttagningen till esc. Camilla, Jennie och jag var ju faktiskt på genrepet här i Linköping. Vi satt absolut längst upp och var bländade hela tiden, fast det var en rolig upplevelse. Och så fick vi ju se glaset krossas på riktigt. Hela tillställningen slutade med ett frenetiskt skrevgnuggande i offentlig miljö. Det är inte lätt att äta kaka fint.

Innan vi begav oss till chokladasken för genrep
var det lite schlagermingel med snittar och bubbel.

Vi fick hasta i oss bubblet där på slutet….

…men vi hann med ett glas till innan vi fick sitta på läktaren å torka ut =)

Allt ljus på Camilla och Jennie

Det var kul att se alla små snubbar och sprang omkring som man inte ser på tv.

Den svårätna kakan, men den var otroligt god!

Han som krossade glaset och vann hela kalaset
(oj nu har jag börjat rimma i denna sena timma)

________________________

Här är datumen när allt drar igång i Germany

10 Maj First Semi-Final of the 56th Eurovision Song Contest

12 Maj  Second Semi-Final of the 56th Eurovision Song Contest
(Sverige startar som nummer åtta)

14  Maj  Grand Final of the 56th Eurovision Song Contest
(här hoppas vi att Sverige är med)

2 thoughts on “melodi grand prix 2011

Kommentera

