Manboy-dusch eller glaskross?

ja ja ja! så vaknade jag i morse. Av olika anledningar. En anledningar var att i dag är det Eurovision song contest 2011. Sverige tog sig till finalen i torsdagens delfinal. Och det var väl förjävla tur ändå. Jag har följt Hanna Fahl som bloggat för DN i Düsseldorf. Hon är skönt pessimistisk och det behövs i den där rosa glitterbubblan som denna musiktävling/festival är. I DN i dag läser jag hennes kommentarer och poäng bidrag för bidrag. Hon tycker att vi borde skickat den gamla ”Manboy-duschen”, vet inte om jag håller med henne. Hon ger  5 poäng till Jedward, Irlands bidrag och tror att Frankrikes bidrag kommer att vinna. Jag har inte hört detta bidrag som alla hojtar om, så det ska bli väldigt intressant i kväll.

Förövrigt så hade jag inte tänkt att trilla baklänges i köket det här året. Jag lovar er, jag ska sitta å skriva in mina egna poäng i DNs fina tabell. Kanske sippa lite fint på rosa bubbel.

Tidning + dagens lack: Schlagerrosa!

Kommentera

