Lundgrens

I början av juni kommer södra sverige, linköping och jag föräras med besök från den bättre delen av vårt lilla land. Fint besök som bilar hela vägen ner från cryptosporidium till groparnas stad. De lovar att inte bara ta med sitt glad humör utan även alla spadar och grepar de kan hitta för här ska det grävas. Utöver grävandet ska vi hinna med att skrika det högsta vi bara kan (försommarskriket), kanske grilla, se på vilda (i bur) djur och så hoppas jag på en eller annan kram.

När jag tänker på min systers flickor så tänker jag på dem som småtjejer men de är ju faktiskt stora nu. När jag tänker på Tyra så tänker jag alltid på när jag för första gången fick hålla henne i min famn. Och jag var så rädd att hon skulle tycka att min tröja stacks. Jag ska fråga henne om hon hatar sticksiga tröjor mer än andra barn. I så fall är det mitt fel. Ursäkta för det.

Alva & Tyra 2008, gammal bild…jag vet men hoppas på att få ta nya när de kommer hit.

2 thoughts on “Lundgrens

  1. Allra käraste syster, jag kan lova att vi längtar! Och nu är det verkligen inte länge kvar…
    Bra att du har en fråga till Tyra, för hon har en till dig!
    Är inte Alva lite Serneholt på den här bilden?

Kommentera

