Pink Lady, Jonagold & Granny Smith

Det är bara töntiga människor som är allergiska. Jag var ascool i typ 12 år sen till fick en allergisk chock. En vacker dag på sommarkollot kunde jag inte öppna ögonen, sjukt pinsamt. Pinigt att helt tvärt blir supertöntig. Pollenallergin har gått över med åren men jag har även en korsallergi som gör att det kliar som fan när jag äter bla äpplen och nötter. Inget farligt men lite störigt och ja…pinsamt. Jag kommer aldrig bli en superhjälte eller iofs alla hjältar har ju en akilleshäl.

I somras introducerade min vän en äppeljuice för mig. Med tveksam tunga smakade jag på drycken. Tänkte på all äppeljuice man drack på dagis (då jag fortfarande var ascool) som faktiskt var jätteäcklig. Men det här var nåt helt annat. Det var som att dricka ett äpple och det kliade inte!

På tillverkarens hemsida står det att Juicen innehåller nypressade äpplen, samt vitamin C. Fast jag vet att den innehåller crack också för den är sjukt beroendeframkallande!

4 thoughts on “Pink Lady, Jonagold & Granny Smith

Kommentera

