Höstmys i malmö

Jag tog en långhelg i Malmö för två helger sedan. Lång och underbar! Jag möttes av världens regn och rusk men det gjorde inget för när Emma mötte upp mig på stan så lyste allt upp. Det är alltid lite för lång tid mellan våra möten. Vi hann med bodypump (med Emma som instruktör såklart!), lite shopping, lite konst, utgång och massa god mat….

Efter en torsdagkväll med Bodypump så inledde vi fredagen med buffé.
Varm sushi var en riktig hit!

På fredagkväll kokade vi ihop en middag med stora köttklumpar och rotsaker och en julinspirerad efterrätt. Sen var det lite utgång på det, först en sväng på Lilla Torg sedan vidare till en liten båt i hamnen. Btw, natten till lördag kan jag ha ätit den godaste falafel-rullen ever! Jag har hört från en säker källa att den även är god i nyktert tillstånd.

Lördagen startar lite segt men sen tar den fart och vi inhandlar prylar till en rejäl pajmidda. Vi åker ut till Emma syster och ställer till med massa stök i hennes kök.
Tur att det blev gott =)

4 pajer med olika fyllning, vi fick till å med en middagsgäst att bli lite pajfrälst. Det ser puligt ut. (rättt?)

Söndagen bjöd på ypperligt höstväder, solen sken och vinden var inte så galen som tidigare. Vi åkte ut till BO01 för att käka frukost. Hittar detta konstverk på vägen, här höll jag på att förlora både mig själv och kameran.

Kaffe på trappan.

Den obligatoriska Turning Torso-bilden.

Det blåste lite där längst ute.

Hittade jättefina trädkottar, är det nån som kan hjälpa mig? Vilket träd kommer de från?

Vi ses snart igen, min älskade skåning!

2 thoughts on “Höstmys i malmö

Kommentera

