Eldandning & rotlås

Jag kom lite sent till yogan. En vecka sent….bättre sent än aldrig. Det visade sig att vissa hade fått mail om att kursen började en vecka innan men jag och nån till hade inte fått följa med i den maillistan. Trist. Hur som helst så visste jag inte riktigt vilken typ av yoga som skulle läras ut. Hade sett framför mig svåra ställningar och stretchövningar. Men det här var nåt annat, kundalini yoga hette denna typen. Vi fick lära oss eldandning, jag fick ont i magen och tyckt det mest liknade när Mira blir stressad i sin bur när vi är ute å reser.

Jag tror nog att denna yoga kan vara bra för att mjuka upp kroppen men det känns mer som en uppvärmning. Det var inga svåra rörelser men det skulle tydligen bli värre =) Det är mycket meditativt och man måste nog vara i rätt sinnesstämning för att man ska få ut någonting av det. Passet avslutades med en längre vila. Älskar vila och jag kan försvinna bort hur enkelt som helst. Lägg en filt över mig och jag är bort på några sekunder. Trixet är ju att inte helt plötsligt börja tänka på någonting. Det ska vara helt tomt där uppe och det enda man tänker på är sin egen tyngt mot den nyinförskaffade yogamattan.

Nästa gång ska vi lära oss rotlås.

Kommentera

