Trasiga låtar

Jag gillar att spela sönder låtar. Vet inte riktigt varför, kanske kommer det ifrån danslektionerna när jag var liten. Man nöter de första 4 åttorna om och om igen till slut får man höra hela låten och pusslet sätts ihop, från första tonen till sista. Jag kan lyssna om och om igen på vissa låtar tills jag kan dem utan och innan sen är låten trasig. Kasta bort eller iaf lägga åt sidan för en stund. Fever med Peggy Lee är en sådan låt som jag kan sedan jag gick jazzdans. Jag antar att alla som någonsin har dansat jazz har dansat till just den låten.

Fever!
Till you sizzle
But what a lovely way to burn
What a lovely way to burn
What a lovely way to burn
What a lovely way to burn

Förra veckan spelade jag sönder Foster the People, Call it what you want:

Denna vecka är det Django Django – Defult som ska trasas upp:

Kommentera

