Måndagens kjoltyg

Innan klockan blir tisdag tänkte jag redovisa dagens kjoltyg. Det är så himla roligt att jag fick med mig ett gäng. Och självklart går det fint att hoppa in i utmaningen i morgon. Kom ihåg att på fredag är det final, så spara finklänningen till Midsommar.

Om jag ska summera dagens skörd så är det mycket ljusblått, lite försiktigt så där. Och i Norrland verkar det vara mer sommar än i södern.


Ljusblå måndag, en klassiker i min garderob


Jennie. En ljusgrå kreation med snyggt mönstrade strumpisar.


Maria. Härlig klänning i empir-stil från danska Soya Concept


Linnea. (Som öppnar upp sin blogg igen enbart för denna utmaning, känner mig smickrad!) En söt kjol med stora vackra blommor.


Syster Mathilda bidrar med en kjolkant i jeanstyg.


Tyra med häftig glitterkjol och med kulturpiller på tischan.


Alva på studsmattan i rosa klänning med söta prickar

 

———

I morgon tisdag så kanske jag inte hinner lägga upp några bilder, då jag räknar med att jobba väldigt sent. Men jag hoppas att ni är med ändå och skickar bilder så lägger jag upp så fort jag kan!

2 thoughts on “Måndagens kjoltyg

  1. Kul utmaning! Du får köra en repris på utmaningen i slutet av sommaren så man inte behöver gömma blekbenen i strumpbyxor🙂
    Roligt att se alla klännings- och kjolflickor!

Kommentera

