Skriva om skriva

Jag fick hem magasinet Skriva i min postlåda för några dagar sedan och tänkte dela med mig av mina tankar kring min läsarupplevelse.  Jag måste kanske från början säga att jag inte är magasinets tilltänkta målgrupp och skulle nog aldrig välja den i butiken. Jag brukar alltid först läsa vem som har gjort tidningen och sedan börja bakifrån och bläddra mig fram åt. Vet inte varför kanske är en arbetsskada =)

Tidningen har en bra blandning av läsarfrågor, författarporträtt, tips och råd hur man skriver på ett bättre sätt. Vissa artiklar fångar min uppmärksamhet men mycket går mig förbi. Till viss del av mitt intresse för att skriva en bok inte är så stort men mesta dels för att formgivningen inte riktigt inbjuder till läsning. Mycket rörigt och stökigt, tokiga färger som sticker i ögonen på fel sätt. När jag närmar mig början av magasinet känns det bättre, lugnare och mer genomtänkt.

Innehållsmässigt så tror jag att de som vill skriva kan få bra tips och idéer men om Skriva vill bli läst så ska de nog ge formen mer uppmärksamhet.

Kommentera

