Semester

Nu har jag  haft semester i snart en vecka. Det stressar mig att jag inte kommit in i semesterlunken. Jag älskar att sova och har längtat efter att ligga å dra mig länge på morgonen men jag har fan inte ro i kroppen. Semesterveckan inleddes storstilat med middag och vin på annan ort. Det hela slutade med att vi missade sista tåget hem, som tur har jag världens snällaste vänner!

På torsdag bar det iväg till Stockholm för att äntligen få se hur Emil har det på dagarna. Jag hade tur och fick avnjuta en klassiker till lunch, ärtsoppa och pannkaka (plättar) sen fick jag en rundvandring bland alla gråa kuber som är deras hem på vardagarna. Jag fick även se lekplatsen där de styrketränar, fin- och fulmässen, herrgården som bara är skött på utsidan och alla härliga snubbar i grönt =) Det är tur att de har namnbricka annars skulle jag inte ha en chans!

Emil skulle jobba hela helgen men hänge med in till sthlm för att möta upp Jennie för lite finmiddag på Barbro. Jättegod mat men en å annan akustikplatta skulle inte skada. Jag hann även med att käka dumplings med Nina och Jennie, middag med Frida på ett spännande ställe som hette Magic bar. Vi blev underhållna hela kvällen av olika magiker och mentalister.

På lördag tackade jag för mig och åkte till Norpan för att fira Johannas födelsedag. Nu slipper hon vara 27, så skönt! För att undvika tisdagens tågfadäs så kollade jag upp tidtabellen direkt när jag kom fram =) Och jag lyckades ta mig till tåget i tid även efter en hutt whisky+absinthe+polka, hurvas Johanna vad du blandar =)


Midsommar 2012, kanske borde blogga om det också för det var
en toppenfin dag =)


Livgardet med min fina militär.


Dumplinglunch på Teatro Fantasia med Nina och Jennie.


På fredag blev det en magisk afton med Frida!


Johanna bjöd på galej med kubbturnering, tårta, tipsrunda
och musiktävling.

Kommentera

