Semesterfirare och sommarjobbare

Godmorgon alla semesterfirare och sommarjobbare!
Jag saknar festivalandet nanting seh vansinnigt. Det är något speciellt med att bakissvettas i grupp. Och det enda som far omkring i huvudet är att första måste man bli lite pigg så man kan äta frukost, sen handla dricka, kanske äta nåt där i mellan och duscha/tvättlappa sig för att sedan dra igång det man knappt avslutat från dagen innan. Ah!

Nu sitter jag på balkongen helt torr, har gått morgonpromenad, tvättat en maskin och ätit frukost innan nio på morgonen. Funderar på att gå in från balkongen och göra en kopp kaffe. Eller bajsa på min luktfria toalett utan att lyssna på bakismagen som tillhör personen i båset bredvid.

Det är så tråkigt, det här kan jag ju göra resten av året. Så nu har jag bestämt mig för att bara tvätta mig med savetter, dricka min frukost, grilla på engångsgrill och hoppa på alla ketchupflaskor jag ser =)


Saknar mina festivalkompisar….

Posted in

4 thoughts on “Semesterfirare och sommarjobbare

  1. Åhh nu längtar jag till Roskildefestivalen! Imorgon åker vi dit😀 Ska tänka på dig när jag sitter och lyssnar på en granne i bajamajan!

  2. Ahh jag saknar det också! Det blir som nåt kollektivt undantagstillstånd där det enda som betyder nåt är äta, dricka, hasa omkring och kanske se nån snutt av nåt band (eller komma på att spelningen var i förrgår:) Fast just bajamajjorna saknar jag inte. Jag lyckades ju med bedriften att inte gå på en enda en förra festivalen!

    • Ja eller hur, det är ett undantagstillstånd och alla är lika smutsiga. Det är en sjuk bedrift att du lyckades att aldrig gå på en bajamaja. Men vi hade ju rätt ok toalettvagnar där vi bodde, men de var rätt äckliga de med vill jag minnas =)

Kommentera

