Prylar

Jag har ganska många prylar, häften skulle vara nog. Eller skulle det. Jag blir så glad av en liten burk i en fin färg. Yoghurten blir godare i en fin skål och bäst är det om prylarna har en liten historia att berätta. Jag fick ärva massa sköna köksprylar av min farmor Ruth och alla de har ju en fin historia. Jag tänker på farmor, Skellefteå och min familj varje gång jag dricker ur de gröna glasen eller pressar potatisen i den rostfria pressen.

Men det finns även nya saker som på något sätt måste följa med mig hem. Den här lilla espressokoppen hittade jag i en nyöppnad butik i Skellefteå när jag var hem senast och se där det är ju faktiskt början på en historia. Det är möjligt att jag skulle klara mig utan den men jag vågar inte chansa.

Har du någon pryl som du tycker extra mycket om som har en fin historia? Berätta gärna =)

frametastic

Kommentera

