Gogga

Urban Dictionary vill beskriva gogga så här:

Bild 10

Men det var inte det jag höll på med i måndags utan det betyder att man går i en rask takt och sedan kanske joggar lite, oftast brukar jag avsluta med lite styrke- och balansövningar. Men hör och häpna så var det inte det jag gjorde heller utan jag var ute på en regelrätt joggingtur. Sträckan var inte lång och många av er skulle nog skratta åt mitt tafatta försök. Den lilla backen i slutet kändes apjobbig så jag tog ner tempot och gjorde utfall hela vägen upp (oh klapp kalpp på min axel). Det här är det absolut längsta jag joggat i hela mitt liv och då var jag inte ens jagad av någon hund! Och jag känner mig så ofantligt nöjd och det spelar faktiskt ingen roll om hur långt och fort någon annan springer. Nu ska jag bara se till att göra om samma bravur och kanske ta det lite längre nästa gång vem vet…

Idag efter frukost gick jag och Emil ut, en liten snabb promenad och sedan skulle vi göra lite olika övningar. Det är kul att träna tillsammans, man hittar på varsin övning och kör lite intervaller. Men Emil blev lite motsträvig efter ett tag och började gnälla om att det här förstör ju hans övriga träningspass som han ska göra i veckan?! Vi avslutade med lite balans och yoga för det störde inte lika mycket =)

 

Kommentera

