Allt å inget

korridorsfest.

I lördags var jag på korridorsfest. Efter att ha släpat två tunga kassar tvärs över hela stan så kom jag äntligen fram. Jag kollade musikläget och klappade mig själv på axeln för att ha tagit med en egen oldschool blandskiva. Utan farstu så våldtog jag linus playlist. Fest innehöll allt från gitarrsolo till tummbrottning och frosseri i barnbrogrammsvinjetter från förr i världen. Även detta inslag satte sin prägel på festen.

Tummbrottaren från Burträsk fanns i huset. Jag fick äran att utmana.

tummen_2

Det går ut på att man ska klämma fast motståndarens tumme under sin.

tummen_3

Man kan säga att Tom var dopad inför denna tävling.
Han drack nämligen folköl och så kommer han ju från Burträsk!
Ändå härligt att se att han sätter en ära i att vinna över mig =)

tummen_4

Tummen upp för korridorsfest. Jag kom även ut på kåren utan gästleg.
That’s for calling me Tant!

Lämna en kommentar